Glavni problem s tim što Google plaća Appleu za ovu privilegiju se nalazi u tome što konkurenti Googlea nemaju šanse da uspiju u tome. Da ne zaboravimo, Google je samo jedna opcija tražilice za korisnike Safarija. Tu su i Yahoo, Bing i DuckDuckGo. No čini se da vrlo malo korisnika iPhonea posjećuje izbornik postavki svojih iPhonea i razmišlja o promjeni Safari tražilice. To je razlog zašto Google bez problema plaća milijarde Apple-u da ostane zadana tražilica, te time izbacuju Bing, Yahoo i DuckDuckGo iz utrke za iPhone OS platformu. Zbog toga su regulatorne agencije nezadovoljne ovim sporazumom Google-Apple.
Ako britanska vlada prisili Apple i Google da se riješe ovog monopolističkog sporazuma, to će se osjetiti i u ostalim dijelovima svijeta. I upravo je to razlog zašto Apple može pomisliti da je možda dobar trenutak za pokretanje vlastite tražilice. Da ne zaboravimo, Apple je sada najvrjednija tehnološka tvrtka na svijetu, a imati vlastitu tražilicu možda i nije velika stvar za njih.
Prema izvještaju Coywolfa, Apple zapravo ulaže i također zapošljava ljude za isto. U izvještaju se također spominje da je Apple počeo potpuno zaobilaziti Google kako bi pokazao izravne rezultate u okviru Spotlight pretraživanja. Apple je također uveo značajna ažuriranja About Applebota kako bi uključio stvari koje su relevantne za SEO i webmastere.